PRP nedir?

PRP Türkçesi plateletten zengin plazma anlamına gelen “Platelet Rich Plazma” adı verilen tedavi yönteminin baş harflerinin kısaltmasıdır. Platelet diğer adıyla trombositler yaralanma anında pıhtılaşma sağlanarak kanamanın durdurulması ve içerdiği büyüme faktörleriyle yara iyileşmesinin başlatılmasında etkili kan hücreleridir.

Faydaları ve kullanım alanları nelerdir?

Plateletler ve içerdikleri büyüme faktörleri yaşlanmakta olan derinin onarılarak daha canlı, parlak görünmesini sağlar, lekeli ciltlerde açılma izlenir. Dökülmekte olan saçın tekrar canlanması, incelmiş olan tüylerin kalınlaşması ve uzamasını sağlar.

Deri gençleştirilmesi, saç dökülmesi, sivilce-yara izleri, çatlak tedavisi, kırışıklıkların azaltılması, cilt kalitesinin arttırılması için kullanılan PRP ayrıca spor yaralanmaları ve eklem ağrılarının tedavisi, kronik yaraların tedavisinde de kullanılmaktadır.

Nasıl hazırlanır ?

Kişinin kanı özel tüplere alınıp santrifüj edilerek kırmızı kan hücreleri ve serum ayrılır. Ayrılan serum başka bir tüpe alınarak tekrar santrifüj edilir. Elde edilen serum ince iğnelerle ihtiyaç duyulan alana enjekte edilir.

Nasıl uygulanır?

İşlem öncesi uygulanacak alan anestezik kremle uyuşturulur, antiseptik solüsyonlarla silinir. Mikroiğneleme ve enjeksiyon yöntemiyle deriye verilir. Bu enjeksiyon işlemi hekim tarafından uygulanmalıdır.

Seans sayısı ve süresi ne kadar?

İşlem seanslar halinde uygulanır. Seans süresi 10-20 dakikadır. Seans aralıkları 2-4 hafta olup ihtiyaca göre 3-10 seans yapabilir.

Yan etkileri nedir?

Steril şartlarda hazırlanıp uygulandığında bilinen bir yan etkisi olmayan PRP, kişinin kendi kanından hazırlandığı için allerji riski taşımamaktadır.

Hangi kişilere uygulanamaz?

Platelet sayısı düşüklüğü ile seyreden hastalığı olanlara PRP yapılamaz.

Bize Yazın, Biz Size Ulaşalım

Anlaşmalı Kurumlar