Örümcek Ağı Estetiği

Cildimiz yirmili yaşlardan itibaren başlayan bir kayıp sürecine girmektedir. Zaman içerisinde kollajen ve elastik doku miktarı azalmaktadır. Bu durum cilt kalitesinin azalmasına, ince kırışıklıkların ortaya çıkmasına ve sarkmalara neden olmaktadır. Günümüzde oluşan bu tarz şikayetlerin giderilmesi için farklı tedavi yöntemleri geliştirilmiş olup örümcek ağı estetiği de bu uygulamalardan bir tanesidir.

Örümcek ağı estetiğinde esas amaç kişinin kendi bağ dokusu miktarını arttırmaktır. Kollajen ve elastik dokudaki artış cildin eski kalitesini geri kazanmasını, ince kırışıklıkların giderilmesini, ve sarkmaların azalmasını sağlamaktadır.

Temelde örümcek ağı estetiği normal cerrahi ameliyatlarda kullanılan dikiş iplerinin kullanılması esasına dayanan bir uygulamadır. Polidiaksanon yapısında olan bu ipler zaman içerisinde cilt altında erimektedir. Erime esnasında çevre dokuda kollajen sentezini uyarmaktadır. Teknik olarak birbirini çaprazlar ve kafes benzeri bir yapı oluşturur şekilde cilt altına yerleştirildiği için örümcek ağı estetiği olarak adlandırılmıştır.

İpler ince, keskin uçlu ve küçük iğneler içerisine yerleşmiş halde bulunmaktadır. Cilt altına girip çıkan iğne içerindeki ipler cilt altında kalmaktadır. Muntazam bir şekilde tüm cilt altına yerleştirilen ipler 2-3 aylık bir sürede erimektedir.

Uygulama sonrası iplerin kendi mekanik güçleri yanı sıra 3 ay gibi bir süre içerisinde ortaya çıkan kollajen uyarımı ile cilt çok daha iyi ve sağlıklı görünmektedir. Yaklaşık 6 ay gibi bir süre sonunda maksimum etki ortaya çıkmaktadır.

İşlem 30-45 dakika kadar sürmekte, işlem esnasında hastalar iğnelerin girişi esnasında hafif ağrı duymaktadır. İşlem öncesi uygulanan lokal anestetik kremler ile ağrı minimuma indirilmektedir. İşlem esnasında oluşabilecek yan etki 3-5 gün içerisinde gerileyen morluklar olmaktadır. Onun haricinde hastalar günlük hayatlarına devam etmektedir.

Örümcek ağı estetiği her yaş grubuna her mevsim uygulanabilmektedir. Hastalar diler ise ilerleyen dönemden tekrarlayan uygulamalar yaptırabilmektedir.