Beslenme günlük olarak bedensel ihtiyaçlarımızın karşılanması ve vücut fonksiyonlarının devamlılığı için gerekli olan bir davranıştır. Aynı zamanda da gerekli durumlarda tedavi amaçlı kullanılan bir davranıştır.

Beslenme alışkanlıklarımızdaki bazı yanlışlardan oluşan hastalıklar, doğuştan gelen intoleranslar, zamanla oluşan alerjik durumlarda özellikle beslenme tedavisi (diyet) uygulanmaktadır.

DİYETİSYEN

Diyet tedavilerinde öncelikle kişinin şikayetleri çok iyi alınmalı, hangi besinleri tükettiğinde ne tür problemler yaşadığı tespit edilmeli ve özellikle cilt hastalıklarında eliminasyon sistemi değerlendirilmelidir. Bireysel farklılıkların çok ön planda olduğu cilt hastalıklarında genelden özele doğru yol alarak, kişinin yaşadığı stres faktörleri, yaş ve cinsiyeti de göz önünde bulundurularak beslenme tedavisi düzenlenmelidir.

Diyet tedavilerinde en çok kullanılan ise zayıflama diyetleridir. Zayıflama diyetlerinde öncelikle vücut analizi değerlendirmesi, besin tüketim cetveli ve kan değerleri göz önünde bulundurularak kişinin yaşam tarzına en uygun olan program organize edilmelidir. Diyet tedavilerinde esas önemli olan uygulanabilir ve sonrası için da yaşam tarzına uygun halde sürdürülebilir olmasıdır.

Ve hangi hastalığa veya duruma bağlı olursa olsun diyet tedavilerinde özellikle bağırsak florası ön planda tutulmalı ve kişi bu konuda bilgilendirilmelidir.

Uygulama Ara

Sosyal Medya Hesaplarımız