Dahiliye İç Hastalıkları Birimi Derim Tıp Merkezi

dahiliye doktoru İzmir

DİYABET (ŞEKER HASTALIĞI) ve TEDAVİSİ

Diyabet Nedir?

İnsülin eksikliği ya da insülin etkisindeki defektler nedeniyle organizmanın karbonhidrat (KH), yağ ve proteinlerden yeterince yararlanamadığı, sürekli tıbbi bakım gerektiren, kronik, geniş spektrumlu bir metabolizma bozukluğudur.

Hastalığın, akut komplikasyon riskini azaltmak ve uzun dönem kronik (retinal, renal, nöral, kardiyak ve vasküler) ve tedavi maliyetini artıran komplikasyonlarından korunmak için hastaların sürekli eğitimi şarttır Diyabetin Tipleri

Diyabetin dört tipi vardır:

1. Tip 1 diyabet

2. Tip 2 diyabet

3. Gebelik diyabeti (Gestasyoneldiabet)

4. Diğer hastalıklara veya durumlara eşlik edebilen özel diyabet şekilleri

Diyabetin Önemi

Diyabet, sağlıklı yaşam davranışları ile önlenebilir. Sağlıklı yaşam davranışlarında yeterli ve dengeli beslenme, fiziksel aktivite önemlidir. Diyabetle yaşam için kan şekeri hedeflenen sınırlar içinde tutulmalıdır. İyi bir diyabet kontrolü için yaşam biçimi değişiklikleri ve tedavi bireye özgü planlanmalıdır. Bireysel hedefler belirlenmelidir. Diyabet eğitimi, hastalığın kontrolünde başarı sağlanması için anahtar rol oynar. Diyabetli bireylerin diyabet ile ilgili bilgi-tutum ve davranışları, diyabet kontrolünde en önemli etmendir.

DİYABET SEMPTOMLARI

Klasik semptomlar:

- Çok su içme

-  İştah artışı

-  Halsizlik

- Çabuk yorulma

- Ağız kuruluğu

- Gece idrara çıkma

Daha az görülen semptomlar:

- Bulanık görme

- Açıklanamayan kilo kaybı

- İnatçı infeksiyonlar

- Tekrarlayan mantar infeksiyonları

- Kaşıntı

DİYABET TEDAVİSİ

Diyabet tedavisi sağlıklı yaşam tarzı değişiklikleri, diyet, egzersiz, düzenli hekim kontrollerini gerektiriyor. Hekiminizin uygun gördüğü ilaç tedavileri ile düzenli kontrollerinizi yaptırmalısınız.