ÇATLAK (STRİA) TEDAVİSİ

Çatlak nedir, neden oluşur?

Derinin gerilmesi sonucu oluşan çizgisel, düz atrofik bantlardır.

Hamilelik, hızlı kilo alımı, kasların sporla kalınlaştırılması, ergenlikteki hızlı büyüme ile derinin gerilmesi en sık görülen nedenlerdir.

Kortizon kullanımı ve Cushing adı verilen hastalıkta da çatlaklar oluşabilmekte, bu durumdan şüphelenilen hastalarda uygun kan tetkikleri istenmektedir.

katalog-1

Çatlaklar nasıl görünür ?

İlk oluşma zamanında kırmızı-mor renkli, deri yüzeyinden kabarık olarak görünen çatlakların rengi zamanla sedef beyazına döner ve ortaları çöker. Deri bu alanda oldukça ince ve frajildir.

Çatlak tedavisine ne zaman başlanmalıdır?

Çatlaklar mümkünse önlenmeye çalışılmalıdır. Gebelikte 5. Aydan itibaren çatlak önleyici kremler , badem yağı ve nemlendiricilerin günlük kullanımına başlanmalıdır. Bu önlemeye yardımcı kremler kullanılsa bile aşırı kilo alımı çatlağa neden olabilir. Düzenli ve dengeli beslenmeyle aşırı kilo alımı önlenebilir.

Gebelik dışında da hızlı kilo alıp- vermelerden kaçınılmalıdır. Vücut geliştirme sporu yapan kişiler de çatlak önleyici kremler kullanabilirler. Bu grup sporcuların kas kütlesini arttırmak amacıyla kullandıkları streoidler çatlak oluşumunu arttırabildiğinden bu konuda dikkatli olunmalı, steroid kullanımından kaçınılmalıdır.

Çatlak oluştuktan sonra kırmızı-mor renkli oldukları erken dönemde tedavi başlanması daha iyi sonuçlar vermekle birlikte sedef rengine döndüklerinde de tedaviyle görünümleri iyileştirilebilir.

Çatlak tedavisinde hangi yöntemler kullanılır?

Çatlak tedavisinde başlıca tedavi yöntemleri biodermogenesi, fraksiyonel lazer, iğneli radyofrekans uygulamaları, kollajen ve mezoterapi enjeksiyonlarından oluşmaktadır.

Bize Yazın, Biz Size Ulaşalım

Anlaşmalı Kurumlar