Derinin kendi yapısında doğal olarak yerleşmiş bakteriler olduğu gibi (kalıcı flora), mukoza ve çevreden gelip yalnızca depolanan bakterilerde (geçici flora) vardır.

BAKTERİYEL ENFEKSİYONLAR

Erizipeloid

Hayvanlardan bulaşan bir enfeksiyondur.Kasap, balıkçı veya hayvanlar ile uğraşan kişilerde özellikle erkeklerde ve el kol gibi yaralanmanın çok olduğu yerlerde görülür.Yerel ağrı ile ateş halsizlik ve koyu morumsu kızarıklıkla çevreye yayılım gösterir.

Erizipel (Yılancık)

Yüzeyel deri enfeksiyonudur.Vücudun her yerinde görülebilir.Yeni doğanda göbek çevresi, gençlerde baş-boyun ,yetişkinlerde özellikle mantar enfeksiyonu nedeniyle alt ekstremitede sıktır.

Birden ateş yükselmesi,üşüme titreme ve enfeksiyon bölgesinde kızarıklık görülür.Genişleyip üzerinde sulu keseciklenmeler olabilir.Lezyon hemen tedavi edilmelidir çünkü tekrarlar olabilmektedir.Lenfatik direnajın bozulması ile ‘fil bacak’ dediğimiz derinin pütürlü ve aşırı genişlediği durum olabilir.Lenf damarlarının tutulması ile çizgisel kızarıklıklar tabloya eşlik eder.

Özellikle şeker hastaları,kanser hastaları,direnci düşük hastalarda mantar enfeksiyonu,böcek ısırması,küçük bir çatlak ile sık görülür.Başlangıç tablosu hastayı endişelendirebilir.

Sellülit

Özellikle kadınların bacaklarında görülen 'portakal kabuğu' görünümüne de sellülit dense de gerçek sellülit; deri ve derin deri altı dokuların aşırı yayılma gösteren enfeksiyonudur.Çok ağrılı olup sınırları keskin olmayıp,deriden kabarık da değildir.Lenfanjit,abse ve nekroz eşlik edebilir.

Köpek Memesi (Hidrozadenit)

Apokrin ter bezlerinin kronik,yıkıcı,iz bırakan bir hastalığıdır. Ergenlik-menapoz arası çok sık görülür.Koltuk altında sık görülmekle birlikte kasık ve genital bölgede de olabilir.Ağrılı kırmızı sertlik ile başlar. Birden fazla sayıda olabilir.haftalarca böyle kalıp cilt altından yayılmaya devam eder.Tedavisiz kalırsa yıllarca sürebilir. Geniş sert plaklar oluşabilir. Hem estetik hem tekrarlayıcı olması kişiyi çok rahatsız eden bir durumdur.

Bazen cerrahi tedavi gerekse bile erken dönemlerde tıbbi tedaviler de yüz güldürebilir.

Eritrazma

Büklüm yerlerinde; koltuk altı,kasık,ayak parmak aralarında ve meme altlarında görülür.Mantar enfeksiyonu ile karışabilir.Keskin sınırlı, kızılımsı-kahverengi,kuru,hafif kepekli lezyonlardır.

Konuyu toparlarsak küçük çocuklarda sık gördüğümüz üzeri balmumu kabukla kaplı impetigo dediğimiz yaralardan,kıl kökü iltihabı,abse ve yukarıda anlattığımız tedavi gerektiren birçok enfeksiyon görülebilmekte bazen ikincil olarak enfeksiyon gelişebilmektedir. İz,leke kalmaması ve şiddetlenmemesi,başkasına bulaşmaması için en kısa sürede tedavi olmalıyız.

Bize Yazın, Biz Size Ulaşalım

Anlaşmalı Kurumlar