BAĞ DOKUSU İLE ALAKALI DERİ HASTALIKLARI (ROMATOLOJİK HASTALIKLAR)

BAĞ DOKUSU HASTALIKLARI (RAMOTOLOJİK DERİ HASTALIKLARI)

- Sistemik Lupus Eritematozus
Eklem tutulumu ön planda olan, iç organları tutan sistemik bir hastalıktır.

Deride de özellikle yüzde; burun yanaklara oturan kelebek tarzında kızarıklık, avuç içi-parmaklarda kızarıklıklar, ağız mukozasında yaralar, lokal saç dökülmesi vb bulgular görülür.

- Diskoid Lupus Eritematozus
Hastaların büyük çoğunluğunda sadece deri tutulumu vardır. En sık yanak,alın,burun ve kulaklarda görülür. Keskin kenarlı, düz ya da kabarık kepekli lezyonlar vardır.Etrafa doğru büyürken ortası ince damar çatlaklı bir hale gelebilir. Tedavi erken yapılmazsa geri dönmeyen saç kayıpları olabilir.

- Sistemik Skleroz
Tüm organları tutabilen,deride de sertleşme, yer yer renk açıklığı ve koyuluğu görülen bir hastalıktır.Deride kıllar kaybolur.Yüz tutulduğunda ağız zor açılmaya başlar ve alın kırışıklıkları kaybolur.

• Kolların,karın ve göğüs derisini tutan Diffuz
  • Yüz ,kol derisini tutan Akrosleroz
  • Yalnızca parmakları tutan Sklerodaktili tipleri vardır.

En sık görülen başlangıç bulgusu ellerde soğuk,stress ile morarma, kızarıklık ve ağrının birlikte görülmesidir.

- Morhea
Deride değişik büyüklükte morumsu deri sertleşmesi,incelme ile görülür.

- Dermatomiyozit
İskelet kasının nedeni bilinmeyen iltihabi durumudur.Deri bulguları; göz kapakları etrafında ödem ve menekşe moru renk değişikliği,ellerin ve diğer eklemlerin üzerinde kırmızı kepekli döküntüler olur.

Özetlersek; cildimizdeki yukarıda anlatılan basit belirtiler ile bazı sistemik hastalıkların erken tanısını koyma şansını yakalamamız mümkün olmaktadır.

Anlaşmalı Kurumlar