PRP Tedavisi (Kök Hücre Tedavisi)

PRP Tedavisi (Platalet Rich Plasma) -Kök Hücre Tedavisi, trombosit yönünden zenginleştirilmiş plazmanın cilt gençleştirme ve yara iyileşmesinin hızlandırılması amacıyla kullanılmasını esas alan tedavi yöntemidir. Son yıllarda geliştirilmiş bu yöntemde kişinin kendi kanı alınarak özel tüplerde santrifüj edilir. Ayrılan plazma farklı tekniklerle tedavi edilmesi hedeflenen alana enjekte edilir. Kanda bulunan trombositler kanamanın durdurulmasında ve yara iyileşmesinde rol alırlar. Trombositten zengin plazmada bulunan milyonlarca trombosit daha fazla kök hücre çeker ve bu şekilde daha fazla büyüme faktörü açığa çıkar. Büyüme faktörleri de yeni kollajen oluşumunu sağlayarak cildi yeniler ve tamir eder.

PRP Tedavisi (Kök Hücre Tedavisi), lazer ve peeling gibi uygulamalardan hemen sonra, derinin hızla yapılanmasını ve iyileşmesini sağlamak, iç ve dış etkenler nedeniyle yaşlanmaya başlayan derinin esneklik, canlılık ve parlaklığının yeniden kazandırılmasını sağlamak, yara, çatlak ve deri bütünlüğünün zarar gördüğü durumların tedavisini hızlandırmak, saç dökülmesinde tek başına veya diğer tedavi seçeneklerinin etkisini güçlendirmek gibi amaçlar için de başarıyla uygulanmaktadır.

PRP ile elde edilen serum tamamen kişinin kendisine ait olduğu için, alerji ve bulaşıcı hastalık riski taşımaz. Ayrıca kanın alınması, plateletlerin ayrıştırılması gibi işlemler steril ve bu işlem için üretilmiş özel kapalı bir kit yardımıyla yapılmaktadır ve bu nedenlerle bu uygulama güvenilir olarak kabul edilebilir.

PRP Tedavisi ile etkin bir yanıtın alınması için uygulama 3 hafta aralıklarla en az 3 kez yapılmalıdır. Daha sonra her 6-12 ayda bir uygulama yapılması etkinliğin korunmasını sağlar. PRP Tedavisi (Kök Hücre Tedavisi)’nin en büyük avantajı sağlanan gençleştirici etkinin sadece belirli alanlara yoğunlaşmış olmaması, derinin daha geniş bir bölümüne yayılması ve daha kalıcı olmasıdır. Deriyi doğal bir biçimde canlandırır ve yapılandırır.