Dermatoloji İzmir Derim Tıp Merkezi

Cilt lekesi hastalığı tedavisi İzmir

LEKE İLE SEYREDEN HASTALIKLAR

Melanosit sayısında(ve/veya melanin) artış gösteren lokalize,nevus dediğimiz doğuştan ya da sonradan ortaya çıkan değişik büyüklük ve görünümdeki benler, çiller, lentigo bu hastalıklara örnektir.

Fiziksel etkenlerle oluşan renk artışları:

Güneş Işınına Bağlı Geçici Brozlaşma

İnfraruj Işını Ya Da Sıcağa Bağlı Maruz Kalınan Yerde Ortaya Çıkan Dallıbudaklı Koyulaşma(Sobaya Yakın Oturanlarda Bacaklarda Görülen Eritema Ab Iğne..)

Tedavi Amaçlı Radyasyona Bağlı Lekelenme

Endokrin, Metabolik ve Beslenmeye bağlı renk artışları:

Hormonsal Kökenli Renk Artışına En Güzel Örnek Hamilelikte Yüzde Görülen (Kloazma)Ve Göbekte Olan Çizgisel Lekelerdir.

Böbrek Yetmezliklerinde De Diffüz Renk Artışı Görülebilir.

MELAZMA

Doğum dışında yüzde görülen lekelerin genel adıdır. Doğum kontrol haplarının kullanımı,B12,folat eksikliği,tiroid bozukluğu, yatkınlık ve güneş gibi sebepler ile ortaya çıkar. Tedaviye erken başlanmalı,sabırlı olunmalı neden olacak faktörlerden uzak durulmalıdır. Leke için krem tedavisinden, kimyasal-enzimatik peeling , lazer ve mezoterapilere kadar farklı alternatifler vardır. Yeter ki kişi lekelerden kurtulmayı aklına koymuş olsun.

Postinflamatuar leke

Esmerlerde uzun süreli inflamasyonlar lezyon geçince leke bırakabilir.

Bitki kökenli renk artışları Metalik Renklendiriciler:

Gümüş Tuzları,

Kurşun,

Arsenik,

Altın Tuzları(Alt Göz Kapağı Ve Yanakta)

Kemoterapötik Ajanlar

İlaçlar Parfümler; Duyarlı Kişilerde Güneş Işını Ile Birlikte Uygulan Bölgede Lekeye Sebep Olabilir.

Bitki Özsuyu;En Bilineni Incir Sütüdür.