Yüz Dolgusu

Işık Dolgusu

Işık dolgusu son dönemlerden sıklıkla sorulan ve tercih edilen bir uygulama haline gelmiştir. Uygulamanın bu kadar popüler olmasının en büyük nedeni içeriğindeki maddelerden kaynaklanmaktadır. Aslında ışık dolgusu hyaluronik asit olarak adlandırılan dolgu maddesi ve mezoterapi karışımı bir uygulamadır.

Işık dolgusunun en büyük kullanım alanı zaman içerisinde cilt üzerinde ortaya çıkan ince kırışıklıkların giderilmesi, cildin nem miktarının arttırılması ve cildin daha parlak, canlı bir görünüm almasının hedeflenmesi olmaktadır.

Zaman içerisinde cildimiz bünyesinde bulunan hyalüronik asit ve diğer bağ dokusu elemanlarını kaybetmekte, bu durum cilt üzerinde kırışıklık, sarkma, kuruluğun artışına ve cilt kalitesinin düşmesine neden olmaktadır. Işık dolgusu işte bu noktada kaybettiğimiz hyalüronik asidin cilde geri kazandırılmasında en önemli uygulama olarak tercih edilmektedir. Ayrıca içeriğine bulunan mezoterapi ürünleri amino asit, vitamin, mineral ve peptitler ile de cildin kalitesinin artırılması ve bağ dokusu sentezinin uyarılmasını da sağlayarak daha sağlıklı ve parlak bir görünümün ortaya çıkmasına katkı sağlamaktadır.

Hyalüronik asit cildimiz, eklemlerimiz ve bağ dokularımızda bulunan doğal bir maddedir. Işık dolgusu içerisinde de benzer yapıda ve doğal bir ürün olarak bulunduğu için uygulama diğer sentetik yapıda madde içeren uygulamalara kıyasla çok daha güvenli olmaktadır. Hyalüronik asitler arasında kurulan bağlar ürünün cilt altında tamamen dağılmasını sağlayacak şekilde tasarlandığı için uygulama sonrası korkulanın aksine ciltte topaklanma olmamaktadır. Hyalüronik asidin yüksek düzeyde su tutma kapasitesi olmaktadır. Böylelikle cilt altına uygulama sonrası bu bölgenin su miktarı artmakta, bu durum cildin daha nemli ve gergin bir görünüm almasını sağlamaktadır.

Daha önce de bahsedildiği gibi ışık dolgusu bünyesinde hyalüronik asit dışında mezoterapi ürünleri de bulunmaktadır. Bu maddeler de cilt elastikiyeti ve cilt kalitesinin artışını sağlamaktadır.

Işık dolguları yüz, ağız ve göz çevresi ince çizgileri, boyun, dekolte ve el üzerine uygulanabilmektedir. Uygulamalar 3-4 hafta aralıklar ile 3 ya da 4 kez yapılmaktadır. Her uygulama sonrası cilt üzerinde iyileşmeler görülmektedir.

Işık dolgusu uygulaması yaklaşık 20 dakika kadar sürmekte. Uygulama sonrası kısa süreli kızarıklık olabilmekte fakat uygulama hastanın günlük hayatını etkilememektedir. Uygulamanın etkisi yaklaşık 6-8 ay kadar devam etmektedir. İlerleyen dönemlerde uygulama isteğe göre tekrar yapılabilmektedir.