Örümcek Ağı Estetiği

Örümcek Ağı İle Ameliyatsız Yüz Germe

Yüz ve vücut derimiz yaş ilerlemesi, yer çekimi ve güneş hasarı ile zaman içinde elastikiyetini yitirerek gergin yapısını kaybeder ve sarkmaya başlar. Altın örgü, altın iplik, örümcek ağı, iplikle yüz asma veya germe olarak adlandırılan tüm bu yöntemler ameliyatsız yüz germe işlemleri olup temel olarak deri altına yerleştirilen çok ince iplikler sayesinde cildin asılması ve iplerin uyardığı kollajen sentezi ile cildin yenilenmesi ve toparlanması sağlamaktadır.

İşlemde Hangi İpler Kullanılır?

Burada kullanılan iplikler yıllardır cerrahi uygulamalarda kullanılan eriyebilen ipliklerdir. Bu yüzden güvenilirdirler.

İşlemde kullanılan iplikler ince iğnelerde yerleşmektedir. İğne cilt altına yerleştirildikten sonra iğnenin geri çekilmesi ile iplikler cilt altında kalır. İpliklerin farklı uzunlukta ve yapıda olanları mevcuttur. Uygulama bölgesinin ihtiyacına göre farklı uzunluk ve yapıda ipler kullanılmaktadır.

Etki Nasıl Oluşur?

Cilt altına yerleştirilen ipler uygulama alanında kollajen uyarımı yaparak ve dolaşımı arttırarak ciltte toparlanma ve sıkılaştırma yaparlar. Aynı zamanda cilt altında mekanik bir destek de oluştururlar. İplikler ortalama 180 günde erise de bu sürede cilt yenilenmesi devam eder.

Kimlere Bu yöntem Uygulanabilir?

Hem kadın hem de erkeklere uygulanabilen bir yöntem olup yüz sarkması, kırışıklıklar, vücut sarkması şikayeti operasyona ihtiyaç göstermeyecek şiddette olan genç ve daha canlı görünmek isteyen herkese uygulanabilir. Başlıca yüz ve boyunda kullanılmakla birlikte üst kol sarmaları, iç bacak, karın ve kalça bölgesinde de tercih edilebilir.

Kanamaya eğilimli kan hastalığı olanlara ya da kan sulandırıcı ilaç kullananlara, ağır kanser hastalarına, ağır diyabet hastalarına, cildinde infeksiyon olanlara, aktif uçuk varlığında, ağır otoimmun hastalığı olanlara uygulanmaz.

Örümcek Ağı İle Ameliyatsız Yüz Germe Süreci Nasıldır?

İşlemden yaklaşık 30 dk önce cilde lokal anestezik krem uygulanır. Bu şekilde işlem daha konforlu şekilde geçer. Kişiye uygulanacak iplik sayısına bağlı olarak işlem tüm yüzde ortalama 40-50 dk, boyunda 25-30 dk sürebilir. Kullanılan iğneler çok ince olduğu için ağrı çok azdır. Sadece iple asma yönteminde biraz daha kalın ipler kullanılacağı için uygulama yapılacak alana lokal anestezi yapılır.

Örümcek Ağı Tedavisinin Etkisi Ne Kadar Devam Eder?

Uygulamanın sonuçları yaklaşık 2 hafta sonra ortaya çıkmaya başlar. Ancak asıl sonuçlar cilt yenilenmesi devam ettiği için 2-3 ay sonra görülmeye başlanır. Altın örgü tedavisinin etki süresi kişinin yaşı, elastikiyet kaybı ve sarkma şiddeti, uygulama sırasında kullanılan iplik sayısı ile ilişkilidir. Genelde etkisi yaklaşık 1 yıl devam eder, gerekli olursa ikinci bir uygulama ile etki süresi uzatılabilir.

Örümcek Ağı İle Ameliyatsız Yüz Germe Uygulamasının Yan Etkileri Nelerdir?

Oluşabilecek yan etkiler geçicidir, işlemden sonra morluk ve ödem gelişebilir, gerginlik veya doluluk hissi duyulabilir.Genellikle birkaç gün içinde geriler. Kişi işlemden sonra günlük hayatına devam edebilir. İşlem günü sıcak banyo uygulaması önerilmez.